Minder gevoelig voor stress worden.

Print
Published Date Written by René

Minder gevoelig voor stress worden.

U kunt met de volgende adviezen minder gevoelig worden voor stress; door lichamelijke gezondheid te bevorderen kunt u uw weerstand tegen stress doen toenemen.

- Zorg voor regelmatige lichaamsbewegingen. Het advies van de Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) is 30 minuten per keer, 5 dagen per week. Lichamelijke beweging, en zeker als u er van geniet, is een zeer goed middel om stress te verminderen, maar is zeker ook belangrijk om u weerbaarder te maken voor stress.

- Eet gezond. Een lichaam dat goed voedzaam voedsel aangeboden krijgt is beter voorbereid op stress. Schenk dus aandacht aan wat u eet. Eet een gezond ontbijt om de dag goed te beginnen, en hou uw energie hoog door gebalanceerde, voedzame maaltijden te gebruiken.

- Verminder gebruik van cafeïne en suiker. Nadat u cafeïne en suiker hebt gebruikt krijgt u een kleine, korte oppepper, maar dat gaat over in een dip in energie en stemming. Lees meer bij voedsel en stress.

- Vermijd alcohol, sigaretten en drugs. Alcohol en drugs geven misschien wel een verlichting van stress, maar het effect is maar tijdelijk. Waarschijnlijk zal de stressrespons er alleen maar door versterkt worden. Lees verder bij alcohol en roken.

- Zorg voor voldoende slaap. Voldoende slaap voedt de geest en uw lichaam. U moe voelen bevordert stress omdat u niet helder kunt denken. Als u moeite heeft met slapen, kijk dan bij deze korte slaapoefening.

Tuesday the 24th. Copyright stresshulp.nl (c) 2009-2012. Joomla 3 Templates Joomlaskins.